joi, 8 octombrie 2015

În curte

pentru mai multe explicatii, vezi -- Trompeta Îngerului


PS: Lista "Plantelor toxice" cuprinde: feriga, cyclama, sâmburii de caise, vinetele, Brânca-ursului, Wisteria, Brunfelsia, Buxus, roze de zapada, dieffenbachia, iedera, Taxus, toate plantele din familia Solanaceaelor (Trompeta Îngerului), toate plantele din familia Aconitum napellus, fasolea de gradina, Cucuta, Micșunea, Salcamul galben, Ficusul, Piciorul cocoșului, brândusa de toamna, socul, pătrunjelul-câinesc, zambila, Stânjenel, cartoful - tot ce creste deasupra pamântului, Laurocerasus, lacramioarele, spânzul, leandrul, rabarbar, Rhododendronul, nemtisor, Gloriosa superba, Thevetia peruviana, tulichina, Regina nopții, pătlăgica roșie, ricinul, etc!

7 comentarii:

  1. Sunt ani de cand am vazut pentru prima oara - asa minunatie... De atunci, caut sa mai zaresc prin curtile oamenilor, fiind o planta de mare amplitudine... Florile mi se pareau colosale, de aici si comparatia "trompeta ingerilor"... fara indoiala... Ce bucurie vizuala (cu "dantelarie roz", caci asa imi pare) sa ai asa ceva in propria gradina!
    Pana la noi vesti, salutarile din 'totdeauna, cu drag!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. acest arbust este cel mai tânar, însa "cel mai urât" (daca întelegi ce vreau sa zic ☺) din cele trei plante "Trompeta îngerului! - pentru ca acesta nu are flori duble. Pe ceilalti doi îi avem de 8 ani, acesta are doar un an. Anul trecut când i-am dus în sera pentru iernare, sotul meu i-a tuns radical - mult mai mult ca de obicei, motiv pentru care doar acesta a înflorit vara aceasta. Dar ce zic vara! acum la inceput de toamna s-a umplut de flori. Ceilalti doi, care au superbe cupe duble, unul in culoarea vaniliei si celalalt roz, nici acum nu au boboci si... peste doua - trei saptamani se termina sezonul. Sper ca la anul sa fie abundenta :) Este o planta fascinanta! seara, florile emana un parfum divin! Si de cand infloreste, are permanent boboci noi si cum cade o floare, se deschide alta. E întra-devar superba aceasta planta! Te pup Alexa draga. Gânduri bune si îmbratisari :-*

      Ștergere
    2. Imi place sa vad in fiecare an, pe unde pot (pe la cunoscuti, vecinii din apropiere sau cei care stau la curti), spuneam mai sus, si mi-a ramas intiparita in minte de la una din verisoare care o avea in curte! E o planta deosebita, ca si visteria, sau ca hortensia, de mare amplitudine ce impresioneaza... Anul acesta am ramas in amintire vizuala cu o hortensie vazuta alaturi de Florina la Targoviste... (un grup colosal, mai bine zis de hortensii despre care n-am ajuns sa postez)...
      Cat priveste culoarea, da...in genere, eu le-am vazut doare pe cele albe (inflorescentele si care par sa fie mai des intalnite), dar, acum o sa fiu si mai atenta pe viitor, sa zaresc cum le-ai descris mai sus...
      Ganduri bune, asemenea!

      Ștergere
  2. Ce minunatii de flori! Dar sa fii atenta, daca este intr-adevar trompeta ingerilor, pentru ca am citit ca este toxica, periculoasa pentru copii si animale, care ar putea sa o "guste" din greseala.
    O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Draga Suzana, am de 8 ani aceste plante în gradina si le îngrijesc cu tot dragul, rupând cu mana frunzele îngalbenite sau florile ofilite - de cele mai multe ori ma iau cu alte treburi si uit sa ma spal pe maini dar... uite-ma! nu am patit niciodata nimic!
      Se scriu multe si cine nu cunoaste, poate crede - însa eu îti spun din proprie experienat ca Trompeta îngerului nu este mai periculoasa ca lacramioarele, ficusul sau leandrul, si nici mai otravitoare decat rosiile, vinetele, fasolea sau cartoful! Cati copii sau animale s-au imblnavind trecand pe langa rosii sau cartofi?!
      Deci crede-ma pe mine te rog, ca iti spun din proprie experienta, Trompeta îngerului este o planta decorativa, departe de ceea ce a fost stramosul salbatic... Am scris un articol pe aceasta tema:
      http://vis-si-realitate-2.blogspot.de/2012/08/trompeta-ingerului.html
      O seara placuta. Te pup :-*

      Ștergere
  3. Prima data la tine pe blog am vazut "trompeta ingerilor". :) Si o consider o floare fascinanta!
    Cat despre toxicitate... multe sunt toxice daca facem excese. :) Unul dintre motanii nostri (Pufitica) a molfait de zor - cand era mic - frunze de leandru. Acum are 13 ani. Desigur ca nu i-am permis, dar avea acces - nu-l mai are acest acces de cativa ani. A mancat si zambile Pufitica! :) Insa stiu ca nu e ok sa se intample asa ceva - pisica, insa, tot pisica! :))
    Weekend minunat sa aveti!
    Imbratisari si pupici, cu drag, de la trio! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Fiecare floare este frumoasa în felul ei, fiecare are ceva atragator - mie imi plac cel mai mult florile salbatice, florile de câmp. Acesea ornamentale - sunt cultivate si încrucisate, create pentru a le intensifica una din multele calitati - fie culoarea, parfumul, marimea, sau toate acestea simultan :) Trompeta Îngerilor este intr-adevar o planta fascinanta.
      Ma bucur ca Pufitica nu a simtit niciun efect toxic al plantei rontaite - ar fi fost intr-adevar mare pacat.
      Pup draga mea. O saptamâna minunata sa ai! Transmite te rog si fetelor de lânga tine salutari, pupici si îmbratisari <3

      Ștergere