joi, 11 martie 2010

Înca o dupa-amiaza de iarna la mijloc de martie

Se mai întâmpla ca în preajma Pastelui sa ninga scurt, sa bata vântul, sa fie înca rece...Dar geruri cu -10°C noapte de noapte si ninsori care nu seamana deloc cu "zapada mieilor" nu am mai trait pâna anul acesta! Unde s-a ascuns PRIMAVARA?!
Vechiul meu om de zapada a reusit sa faca "podul din picioare" dar este destula nea proaspata pentru unul nou, cu pozitie verticala :) Poate ca mai încerc la sfârsitul acesta de saptamâna, cu toate ca prea multa placere sa ma joc cu obraznicatura asta de iarna nu mai îmi face!

Si parca atunci când e frig, îti este tot timpul somn si ai pofta de a mânca "ceva bun"... Hmm, ceva gustos, sanatos si cu putine calorii. "Tigaie chinezeasca" este unul din felurile care plac tuturor membrilor familiei noastre.
Este nevoie (pentru 4 portii) de 3 gogosari, 400 gr. ciupercute, 1 praz, 2 morcovi, 1 dovlecel si 600 gr. piept de pui sau curcan (sau peste file).
Se taie carnea fâsii si se prajeste în ulei de susan. Se scoate din tigaie si se calesc mai departe în margarina sau unt, mai întâi ciupercile (curatate si înjumatatite), apoi morcovii, prazul si dovlecelul (totul taiat rondele), apoi gogosarii (taiati melcisori) si se adauga din nou carnea, amestecând totul. Se toarna deasupra sosul chinezesc dulce-acrisor si se adauga fâsii de bambus (aceste doua ingrediente le-am cumparat gata preparate, la conserva sau borcan).
Separat se fierbe orez Basmati si dupa ce se scurge de apa în care a fiert, punem în craticioara o lingura de unt si amestecam orezul, la foc mic, pentru câteva minute.
Se serveste combinând cele doua preparate. Noi am baut si un pahar cu vin rosu, dar se potriveste si vinul alb.
Va recomand aceasta reteta, este o mâncare deosebit de gustoasa!
Vania, trebuie neaparat sa gusti! nu-ti mai vine sa-ti "pun capăt zilelor prin defenestrare". Nein, nein!

Între timp s-a înserat. Am pus vasele la spalat, am stins lumânarile si am aruncat înca un ochi afara...Ninge fara pauza! Noapte buna!

14 comentarii:

  1. Hmmmm! Lasa gura apa, caci imi amintesc cat e de buna!

    RăspundețiȘtergere
  2. super faina reteta asta. am o intrebare cat ulei de susan pui cand calesti,ca e f. puternic acel ulei. mersi.

    RăspundețiȘtergere
  3. Hi Alina,
    oare am mâncat asta si când ati fost voi aici?
    pupicuri familiei :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Meella draga,
    ulei sau unt sau margarina folosim foarte "economic" doar atât cât sa nu se prinda pe tigaie sau cratita ceea ce prajesti. Practic, calitul se face în sucul propriu. Încearca, e într-adevar gustos! Si spune-mi cum ti-a reusit :)

    RăspundețiȘtergere
  5. cred este si mai buna atunci cand este facuta de altcineava!

    RăspundețiȘtergere
  6. Donca,
    depinde cine este acel/acea "altcineva"! :))

    RăspundețiȘtergere
  7. Mancat-mancat! Si tare bun a fost! La noi s-a anuntat primavara incepand de saptamana viitoare :) Speram ca in weekend sa se topeasca zapada.

    RăspundețiȘtergere
  8. Alina te rog, cum vine Primavara la voi, spune-i sa se lateasca pâna pe strada mea :))

    RăspundețiȘtergere
  9. CARMEN,la noi nu mai e zapada, dar e frig cam zero grade...si tot asa inca cateva zile,dar dupa aia....

    RăspundețiȘtergere
  10. Fericitilor! la noi noaptea sunt -10/-8°C...cum sa se topeasca zapada?!

    RăspundețiȘtergere
  11. Mi-a lăsat gura apă! Eu sunt fan mâncare chinezească, am făcut de nu știu câte ori pui cu alune, asta îmi iese cel mai bine :))

    Week-end minunat, dragă Carmen !

    RăspundețiȘtergere
  12. Cell61,
    pui cu alune?! hm! n-am mâncat niciodata :((
    Dar cu prima ocazie am sa probez, asta e clar!
    Mersi de pont! Te pup :)

    RăspundețiȘtergere
  13. Carmen, am incercat reteta..dar nu am gasit sosul chinezesc, asa ca l-am inlocuit cu al fel de sos gasit in magazin (era indian..cu curry..mie nu-mi place curry, dar nah am incercat), a iesit super bun, legumele au fost bestiale, va trebui sa improvizez un sos mai chinezesc decat cel cumparat. Avand in vedere ca unde locuiesc e orasel mic, fara chinezi, nu gasesc asa usor specific chinezesc. Per ansamblu a fost f. bun dar nah..curry.

    RăspundețiȘtergere
  14. Meella,
    Ma bucur!
    Sosul este pe fond tomat, usor dulce-acrisor...nu are deloc curry. Dar daca a iesit bine, ce mai conteaza! Asa se nasc retetele celebre, încercând si improvizând :)

    RăspundețiȘtergere