luni, 4 ianuarie 2010

duminica, 3 ianuarie

Luminile lumii / Weltenglanz se numeste actuala expozitie gazduita de Muzeu Maximilian din Augsburg si cuprinde una dintre cele mai importante colectii din istoria obiectelor de arta si stiinta ale lumii.
Va invit sa faceti "câtiva pasi" împreuna cu mine, printre pretioasele exponate ce apartin de fapt Palatului Zwinger din Dresda si care pentru câteva saptamâni, pot fi admirate aici în orasul meu. Bineînteles ca acest eveniment nu mi-am permis sa-mi scape!
Cele peste 70 " bijuterii" au apartinut bogatilor colectionari - principi si regi saxoni, în rândul carora, sub Augustus cel Puternic în secolul al XVIII-lea, s-a dezvoltat un interes deosebit si un gust rafinat pentru arta si stiinta.
Astazi sunt împartite pe colectii de specialitate: Green Vault, Cabinetul de stampe, Salon de matematica si Salon de fizică si reprezinta una dintre cele mai pretioase si rare expozitii.
Un adevarat program de duminica!

Dupa ce ne-am încântat ochii si înnobilat sufletul...la ora mesei, am avut chiar si un "meniu de duminica"!
Vecinii nostri, au primit de la un nepot - vânator, o pulpa de cerb si nestiind cum sa o prepare, l-au rugat pe sotul meu- care e recunoscut si în vecinatate ca bucatar de 3 stele! (el este de meserie: inginer proiectant! dar gateste -acasa, cu multa pasiune...Ei, norocul meusenyumkenyit !)
Deci pulpa îmbalsamata cu tot felul de mirodenii, a stat 24 de ore scufundata în vin rosu, apoi timp de 3 ore s-a fripturit în cuptor, sotul meu a stropit-o la fiecare 20 minute cu sosul de vin...Mirosul îmbietor si aspectul apetisant ne-a înnebunit pe toti ai casei si când a fost gata, cu mic - cu mare, am trecut strada, la vecini. Acestia erau deasemenea gata cu pregatirile: garnitura de dovleac alb si Spätzle . Gatitul în TEAM a fost un succes total! Am mâncat regeste! La desert, vecina- Hellen (o gospodina perfecta!), a pregatit rulada cu caise! Ce sa va mai spun?...Va cam ploua în gura? Sorry! Eu însa am petrecut o zi perfecta!

8 comentarii:

  1. Daca simtea sotul miros de friptana din carne de vanat se autoinvita la voi la masa (sau la vecini). La muzeu nu cred ca venea.... :-))))
    Eu nu sunt mai bine dar multumesc de intrebare....

    RăspundețiȘtergere
  2. Pacat ca nu locuim mai aproape, ne-am fi bucurat:-)
    (Cât despre Sinuzita, nu o lua în gluma)

    RăspundețiȘtergere
  3. Mai ce activitati cauti tu! si gasesti intotdeauna ceva deosebit! Precis si in orasul meu sunt destule expozitii de vizitat dar eu sunt...lenesa! stau cu o carte in mana sau cu degetele pe tastatura calculatorului :-(...mananc cate ceva si ma mir ca se depune chiar si apa pe care o beau! Te invidiez dar ...nu fac nimic sa te copiez...raman o puturoasa...Sa-mi fie rusine!

    RăspundețiȘtergere
  4. Carmen, am zis eu ca e sinusita nu un doctor... oricum pare sa treaca (sau poate azi si-a luat si sinusita zi libera ca-i sarbatoare?)

    RăspundețiȘtergere
  5. HAllo carmen,

    ai Dreptate, asa un comun Project face pläcere mare si socializeazä bine.
    Un Tip de la mine: Rehrücken cel putin 2 Zile marinat si apoi exact ca si un Sauerbraten pregätit. Carnea este prea fragedä pentru Cuptor chiar dacä nu am nici o Indoialä cä a iesi bine.

    PS: Tantris il cunosc si din Bucätärie nu numai din Sala de Mincare.....

    Multe Salutäri Jacob

    RăspundețiȘtergere
  6. Hallo Jacob,
    eu ma fac mica, mica dar trebuie sa recunosc ca nu prea am habar sa gatesc! Asa ca...te cred!:-)

    RăspundețiȘtergere